Mnet Asian Music Awards (MAMA) 2016




p/s: entry ini berkaitan penuh dengan kpop


Assalamualaikum semua... semalam telah berlangsungnya MAMA2016 dekat Hong Kong sekali lagi. actually nak update pasal bende ni malam tadi tapi disebabkan aku dah malas haha tu yang baru sekarang update. okay, bagi yang tak tahu MAMA2016 ni apa, meh sini aku terangkan. MAMA2016 ni sebenarnya Mnet Asian Music Awards dimana rancangan ini adalah bertemakan anugerah. alah macam Anugerah Skrin ke ABPBH ke haa dia sama macam tu. cuma yang beza MAMA ni pulak dia untuk muzik. senang cerita, MAMA ni awards untuk kpop lah kan. kpop boy group & girl group akan attend sebab dorang tercalon haa centulah. as usually, aku as kpoppers memang wajib tengok bende ni since 2011 lagi tak silap aku. cuma 2011 takde EXO. tapi bende tak best sebab banyak group takdeπŸ˜“πŸ˜“



As EXO-L, aku bahagia betul semalam walaupun performance abang tak banyak 😭 tapi takpe aku tetap bahagia sebab EXO dapat 3 awards iaitu Best Asian Style, Best Male Group, Album Of The Year for 4 consecutive years!!!!! dan tak lupa jugak untuk Best Collaboration yang Baekhyun & Suzy dapat menerusi lagu Dream πŸ’ƒ congrats abang abang semua. tak sia sia vote,watch mv selama ni. sayang betul aku kat korang semua πŸ’žπŸ’ž yelah since korang debut lagi kan aku stan. thanks to pakcik sooman sebab debutkan anak anak aku ni time 2012. imma proud exo-l yesterday, today and forever. walaupun aku tahu aku dah lama tak berfangirling time aku spm dulu tapi aku tetap ikut perkembangan korang sampai sekarang 😍. congrats sayang sayang sekalian em nak nangis sebab terharu gila ni sumpah hahaha. semoga di masa akan datang, EXO akan terus cemerlang seperti tahun tahun sebelumnya πŸ’–πŸ’–. serious tak tahu nak gambarkan macam mana perasaan aku time dorang dapat aoty tu πŸ˜‚πŸ˜‚.




Best Asian Style (3 Consecutive Years)
#BestAsianStyle
EXO #MAMARedCarpet
μ—‘μ†Œ #MAMARedCarpet











Best Male Group (3 Consequtive 
Years)
#BestMaleGroup
EXO #MAMARedCarpet #MAMA2016
μ—‘μ†Œ #MAMARedCarpet #MAMA2016







Best Collaboration (Baekhyun&Suzy)
#BestCollaboration
μˆ˜μ§€ & λ°±ν˜„ - Dream
#MAMARedCarpet
#MAMA2016










HotelsCombined Album Of The Year (4 Consequtive Years)
#AlbumOf TheYear
μ—‘μ†Œ - Ex'Act
EXO #MAMARedCarpet
μ—‘μ†Œ #MAMARedCarpet







As Buddyz, aku bangga sebab satu satunya girl group yang aku stan iaitu GFriend akhirnya menang Best Dance Performance Female Group πŸ’ƒπŸ’ƒ sememangya GFriend memang layak menang award ni sebab apa? korang kenalah tengok semua mv dorang tau. tarian dorang dalam semua mv memang energetic giler. thats why aku suka sangat group ni. discography dorang memang sangat unik. korang pun patut stan group ni (kpoppers je) even group ni boleh dikira baru lah jugak debut 2015 and aku pun memang tak suka girl group baru baru ni sebab gedik melebih lol tapi aku boleh tersangkut dekat GFriend ni. try weh, try. pergi tengok mv dorang. takpun nak lagi gempak, korang tengok dekat SINI. performance gfriend paling fav setakat ni. boleh meremang bulu roma wooo~~~ btw, performance gfriend dengan seventeen untuk mama2016 tak mengecewakan tapi aku tak tahu kenapa aku ship sangat BTS&GFriend ni. berharapan lah jugak nak tengok group berdua tu mashup bersama 😁 and bias aku semestinya Eunha, si vokalis pendek rambut pendek HAHAHAHA 😝😝


Best Dance Performance Female Group
#BestDancePerformanceFemaleGroup
예자친ꡬ - Rough
#MAMARedCarpet
#MAMA2016






LIST OF THE WINNERS

Album Of The Year (Daesang) - EXO "Ex'Act"
Artist Of The Year (Daesang) - BTS
Song Of The Year (Daesang) - TWICE "Cheer Up"
Best Music Video - BLACPINK "Whistle"
Best Male Artist - Zico
Best Female Artist - Taeyeon
Best Male Group - EXO
Best Female Group - TWICE
Best Dance Performance Male Group - BTS "Blood Sweet & Tears"
Best Dance Performance Female Group - GFriend "Rough"
Best Dance Performance Solo - Taemin "Press Your Number"
Best Collaboration - Suzy & Baekhyun "Dream"
Best Vocal Performance - DAVICHI "Beside Me"
Best OST - Lee Juck "Don't Worry" (Reply 1988)
Best Vocal Performance Male Solo - Crush "Don't Forget"
Best Vocal Performance Female Solo - Ailee "If You"
Best Band Performance - CNBLUE "You're So Fine"
Best Rap Performance - Cjamm & BeWhy 'Puzzle"
Best New Artist Male - NCT 127
Best New Artist Female - I.O.I

World Performer Award - SEVENTEEN
iQIYI Worldwide Favourite Artist - GOT7
Best Of Next Artist Award Male - Monsta X
Best Of Next Artist Award Female - BLACKPINK
Best Producer - Black Eyed Pilseung
Best Visual Art & Director - Min Hee Jin
Best Choreographer - J.Da Apissara Phetruengrong
Best Promoter - Masahiro Hikada
Best Executive Producer - Bang Si Hyuk
Best International Producer - Timbaland
Best Engineer - Tanaka Hironobu
Inspired Achievement - Quincy Jones
Best Asian Style - EXO
Best Asian Artist (Thailand) - Getsunova
Best Asian Artist (Vietnam) - Noo Phuoc Tinh
Best Asian Artist (Indonesia) - Isyana Sarasvati
Best Asian Artist (Singapore) - JJ Lin
Best Asian Artist (Japan) - Sekai No Owari
Best Asian Artist (China) - Hua Chenyu

Congrats to the all of award receiverπŸ‘πŸ‘
Congrats to EXO, BTS, GFriend, TWICE, BLACKPINK and the others.
also congrats to the all of nominees bcs nominated for the award.

we are one, EXO saranghaja πŸ’•πŸ’•πŸ’•




2 comments:

Instagram